Visual Merchandising en la satisfacción de los clientes del restaurante El Sombrero de Trujillo, 2021
View/ Open
Download
(application/pdf: 106.9Kb)
(application/pdf: 106.9Kb)
Date
2023Author(s)
Alcántara Orbegoso, José Arturo
Roncal Bustamante, Mirella Josselyn
Metadata
Show full item recordAbstract
El presente trabajo se realizó con el fin de determinar el grado de relación
entre el Visual Merchandising y satisfacción de los clientes del restaurante El
Sombrero de Trujillo, 2021. El problema fue: ¿Cuál es la relación entre el Visual
Merchandising y satisfacción de los clientes del restaurante El Sombrero de
Trujillo, 2021? La hipótesis formulada fue: El Visual Merchandising tiene un alto
grado de relación en la satisfacción de los clientes del restaurante El Sombrero
de Trujillo, año 2021. El diseño fue no experimental de tipo transversal–
correlacional, se utilizó la técnica de la encuesta, cuyo instrumento fue el
cuestionario. La población estuvo conformada por los clientes del Restaurante El
Sombrero de Trujillo y Huanchaco. La muestra total fue 290 clientes. Los
resultados obtenidos fueron que el 41% de los encuestados del Restaurante El
Sombrero de Trujillo, señalaron que a veces las instalaciones del local le resultan
atractiva, y el 43% de los encuestados del Restaurante El Sombrero de
Huanchaco afirmaron casi siempre. Se concluyó que, el Visual Merchandising
tiene un alto grado de relación en la satisfacción de los clientes del restaurante
El Sombrero provincia de Trujillo año 2021 The present work was carried out in order to determine the degree of
relationship between Visual Merchandising and customer satisfaction at El
Sombrero restaurant in Trujillo, 2021. The problem was: What is the relationship
between Visual Merchandising and customer satisfaction? of the El Sombrero
restaurant in Trujillo, 2021? The hypothesis formulated was: The Visual
Merchandising has a high degree of relationship in the satisfaction of the clients
of the restaurant El Sombrero de Trujillo, year 2021. The design was non experimental of a transversal-correlational type, the survey technique was used,
whose instrument was the questionnaire. The population was made up of the
clients of El Sombrero Restaurant in Trujillo and Huanchaco. The total sample
was 290 clients. The results obtained were that 41% of those surveyed from El
Sombrero Restaurant in Trujillo, indicated that sometimes the facilities of the
premises are attractive to them, and 43% of those surveyed from El Sombrero
Restaurant in Huanchaco affirmed almost always. It was concluded that the
Visual Merchandising has a high degree of relationship in the satisfaction of the
clients of the restaurant El Sombrero province of Trujillo year 2021
Collections
- Administración [908]