Plan de negocio de un restaurante pet friendly en Sian, Campiña de Moche, 2022
Date
2023Author(s)
Arcaya Vásquez, Melissa
Bravo Salazar, Ximena Valeria
Metadata
Show full item recordAbstract
El presente trabajo de investigación tiene por objetivo proponer un plan de negocio
de un restaurante pet friendly en la Campiña de Moche de Trujillo, pues se ha
observado el constante crecimiento de la demanda del servicio pet friendly en la
población trujillana con mascotas, además de la escasez de este. Esta investigación
es de tipo aplicada de diseño no experimental, de corte transversal yde alcance
propositivo, con una muestra de 202 trujillanos. Como técnicas de recolección de
datos se hizo uso de recojo de información y una encuesta, con lo cual se obtuvo
como resultado que el nombre comercial del restaurante será “SIAN”y mantendrá
una filosofía pet friendly, las principales variables del macro ambienteque afectarían
al negocio son el aumento del turismo, la inestabilidad económica, la incorporación
de IA y un impulso a la competitividad y productividad de la economía, además que
no existe competencia directa en Campiña de Moche mássí en Trujillo con una
trayectoria en el mercado, sobre el microambiente, se debe contar con una buena
presencia en redes sociales, contar con un área bien distribuida, siento el público
objetivo son mujeres estudiantes y solteras, entre 20 y 39 años, que tengan mascota
y les guste en general compartir ambientes con animales domésticos. Como
conclusión se obtuvo los principales factores que contribuyeron en el plan de
negocio de un restaurante pet friendly fueron el análisis PEST, FODA, las cinco
fuerzas de Porter, el resumen ejecutivo, generalidades delnegocio, encuesta a
Trujillanos entre 20 y 39 años, la estructura organizacional y elplano The objective of this research work is to propose a business plan for a pet friendly
restaurant in Campiña de Moche, Trujillo, due to the constant growth in the demand
for pet friendly services in establishments that has been observed in the population
of Trujillo who owns a pet, in addition to the scarcity of it. This research is of an
applied type of non-experimental design, cross-sectional and positive outreach, with
a study population of 71 865 inhabitants of Trujillo and a sample of 202 subjects. As
data collection techniques, information was collected and a survey, with which was
obtained as a result that the commercial name of the restaurant will be “SIAN” and
it will maintain a pet friendly philosophy, the main variables of the macro environment
that would affect the business are the increase in tourism, economic instability,
incorporation of AI and a boost to the competitiveness and productivity I the
economy, in addition to the fact that there is no direct competition in Campiña de
Moche, but in Trujillo with a track record in the market, on the micro environment,it
must have a good presence in social networks, have a well-distributed area, the
target audience is single female students, between 20 and 39 years old, who have
pets and generally like to share environments with pets. As a conclusion, the main
factors that contributed to the business plan of a pet friendly restaurant is Sian were
the PEST analysis, SWOT, Porter’s five forces, the executive summary, business
generalities, survey of Trujillo’s inhabitants between 20 and 39 years of age, the
organizational structure, and the blueprint.
Subject
Collections
- Administración [911]